Saturday, March 28, 2015

throwback #1 : a musician's life


suatu ketika dulu time diploma la aku pernah join 1 group ni Brass Band atau dikenali sebagai group pancaragam, marching band atau published name yg telah daftar kat uitm tu  UiTM Terengganu Marching Band. (UTMB UTMB UTMB)

first time aku join brassband dan Pada permulaannya aku diberi instrument ini trombone.


Tapi x bolet tiup hmm hambar. Maybe sbb gigi aku time tu berlapis so ada barrier la nk tiup and that is my first time pulak. Being in the group of brass




 yg nak tiup mouthpiece susah tp fingering senang. so depend pada nafas, mulut and gigi org tu jugak la. tidak lupa juga pada kekuatannya.
aku x boleh tiup mmg nk giveup dah. Then my senior bagi ini plak


Clarinet atau pon org panggil 'ala yg squidward pakai tu''dan dorg pon bayang aku mcm ni.huuu. 
mmg senang nk blow  tp as you can see berterabur fingering die aku nk tekan. but tidak mngapa. x kisah la sbb aku pon minat. bagi la apa pon tak apa. 

lpas aku rase mcm dh 'pro' sikit. aku main balik trombone. senang je rupanya nak tiup. haha. tp disebabkan penafasan aku ni sikit tercungap-cungap mcm ikan kat darat penat juga la nk tiup. muahaha. 

aku introduce those 2 sbb aku main tu je. klo nk tau yg lebih tnya Mr. Google


so pengalaman aku 3 tahun involve kat brassband ni syiok la. ada family baru, boleh jumpa jodoh, dan ada 'AwesomeQueen'










Last day for the show and holding uitm's instrument (mampu pinjam je)

well kat sini im from zero to not really hero tapi boleh la kalau setakat nk hiburkann diri. seronok belajar something yg luar drpd business subject and insurance field. tapi lepas habes diploma tamat la diriku sbg musician.

last show : concert band dekat UiTM Arau Perlis

 gambaq kabuq


hmm tu je la involvement aku kat uitm selain study, study, study
its good to have an experience time balajar ni. dah habes study x merasa doh. Thing to do before you leave university of course join segala aktivity kat institusi korg tuhh

sekian, with love Husna

No comments:

Post a Comment